Jóga v těhotenství

V období těhotenství chce žena pro sebe a své miminko udělat to nejlepší. Často tak přijde na svou první lekci jógy. S jógou se dá samozřejmě začít v jakémkoli momentě (v případě bezproblémového průběhu těhotenství – pokud si nejste jistá, konzultujte vše se svým gynekologem).

Pohodové těhotenství má velký vliv na příchod miminka na svět. Jemná jógová cvičení lze provádět takřka okamžitě po porodu, jóga nám pomáhá v šestinedělí i poté. Nejenom vrátit se zpět do svého těla, ale také najít klid a balanc v životě, který od nynějška sdílíme s malým človíčkem.

Pokud jste jógu nepraktikovala před otěhotněním, doporučuji navštívit hodinu gravid jógy, která je určena právě těhotným. Obecně se doporučuje začít raději až po ukončeném 12. týdnu těhotenství. Lekce GRAVID JÓGY je uzpůsobená těhotným, ásany se mohou lišit podle pokročilosti těhotenství. Zkušený lektor Vám vše vysvětlí a upozorní Vás na ásany a cvičení, které byste neměla provádět. Pokud se obáváte, že nebude dostatek prostoru pro Vaše dotazy, nabízím možnost individuální lekce a konzultace přímo u Vás doma.

Pokud jste cvičila jógu již před otěhotněním, nemáte zdravotní komplikace a chcete dále navštěvovat lekce, na které jste zvyklá, o svém stavu VŽDY informujte lektora (i když jste právě zjistila, že máte pozitivní test!). Praxi nemusíte přerušovat, lektor Vás upozorní na modifikace vhodné právě pro Vás.

V případě bezproblémového těhotenství můžete jógovat až do porodu :)

Zpomalte a radujte se ze života. Ve spěchu nejenže nevnímáte krásu kolem sebe, ale ztrácíte i smysl toho, kam jdete a proč.
Eddie Cantor