Styly jógy, které nabízím

Jóga znamená obnovení spojení - spojení individuálního Já s nejvyšším Bytím. Jóga zahrnuje fyzická, duševní a duchovní cvičení.

V současné době je velká pozornost věnována především fyzické praxi (všechny novodobé styly se odvozují z hatha jógy). Jóga ale nepracuje pouze s fyzickým tělem (svaly, šlachy, klouby). Díky ásánám stimulujeme vnitřní orgány, žlázy s vnitřní sekrecí, ale také energetická centra (čakry), pracujeme s emocemi a energií našeho těla prostřednictvím kontrolovaného dechu (pránajáma).

Ásanová praxe je úžasná pro všechny – ať už máte nějaký zdravotní problém nebo omezení, chcete se jen tak trochu protáhnout, pořádně zapotit nebo prostě zklidnit mysl, odbourat stres a napětí. Jógu mohou cvičit všichni bez ohledu na věk. Stačí si jen vybrat styl jógy vhodný právě pro Vás.

Hatha jóga

Lekce v pomalejším tempu začíná dechovým cvičením (pránajáma), důraz je kladen na správné provedení pozic (ásan) a soustředění se na dech, výdrže v pozicích jsou delší, mezi nimi je prostor na vnímání těla; hatha jóga je vhodná pro ty, kteří s jógou začínají.

Hatha flow jóga

Podobná jako hatha jóga, výdrže jsou kratší, ásany plynule navazují jedna na druhou.

Vinjása jóga

Dynamičtější, fyzicky náročnější styl, přechody mezi pozicemi často tvoří vinjása (sled ásan, které se střídají v rytmu dechu).

Hot jóga

Jóga praktikovaná v sále vyhřívaném obvykle na 38 – 42°C, fyzicky náročnější, vhodná pro zkušenější praktikující. Kontraindikace: vysoký krevní tlak, srdeční choroby, probíhající chemoterapie, epilepsie, roztroušená skleróza, akutní zánětlivé onemocnění, zvýšená opatrnost při problémech s křečovými žilami, při astmatu a diabetu. V těhotenství lze praktikovat od ukončeného 12. týdne, pouze pokud jste hot yogu cvičila již před otěhotněním, příp. konzultujte s vaším gynekologem (a informujte lektora jógy).

Jin jóga

Pomalý typ praxe v sobě spojuje prvky jógy a čínské medicíny (meridiány), velmi klidný, meditativní přístup je zaměřený na práci s fasciemi a klouby, v pozicích se zůstává po dobu 3-5 min. i déle. Kontraindikace: hypermobilní klouby.

Jóga pro těhotné / Gravid jóga

Jóga uzpůsobená pro těhotné. Na lekcích věnujeme pozornost především správnému postavení páteře za podpory plného jógového dechu. V pomalejším tempu budeme budovat sílu nohou, paží a zádového svalstva a protahovat nejvíce zatěžované partie. Zaměříme se na ásany, které pracují s oblastí pánve a kyčlí, jemně rozproudíme lymfu, zaženeme bolesti zad. Pomocí dechových a relaxačních technik budeme hledat klid a balanc v životě, který od nynějška sdílíme s malým človíčkem. Maminky více čtěte zde

Jóga pro maminky s miminky

Lekce hatha jógy pro maminky za přítomnosti miminek (2 měsíce – 1,5 roku) je zaměřená na protažení a posílení svalů, přínáší úlevu bolavým zádům a zklidňuje mysl. Začátek je věnován jednoduchému dechovému cvičení, kdy se maminky i miminka zklidní a naladí na společnou praxi. Větší část lekce je určena maminkám: zaměřena je na zpevnění břišního svalstva po porodu, eliminaci bolestí zad (z neustálého zvedání a nošení dítěte), protažení a posílení celého těla, a celkovému uvolnění. S dětmi cvičíme jemně formou hry, motivujeme děti k pohybu pomocí básniček, písniček. Závěr je věnován společné relaxaci. Miminka se od brzkého věku učí socializovat ve skupince podobně starých dětí. Většinu času necháváme děti hrát si. Po lekci je prostor pro společné sdílení maminek. Maminky více čtěte zde

Family jóga

Lekce jógy pro maminky s malými dětmi (cca 1,5 – 4 roky). Nenásilnou formou představíme dětem od nejútlejšího věku jógu v její celistvosti. Společně budeme cvičit, hrát si a učit děti spolupracovat v kolektivu. Naší snahou je ukázat dětem, že cvičení může být zábavné a stát se tak přirozenou součástí jejich života. Průběh lekce se vždy přizpůsobuje potřebám, věku a rozpoložení dětí. Začátek lekce je věnován krátkému naladění se a zklidnění. Část lekce je věnována maminkám – protáhneme ramena, záda, zpevníme paže, střed těla, posílíme nohy a zádové svaly. Děti zapojujeme do cvičení jemně formou hry, motivujeme je pomocí básniček a písniček. Některé pozice cvičí děti s pomocí svých maminek, jiné praktikujeme společně v kroužku. Děti obvykle cvičení baví. Přirozeně napodobují svět okolo sebe už od narození. Tím, že jim jdeme příkladem, pěstujeme u nich lásku k pohybu. Pravidelné cvičení (nejen dětí) přispívá ke zlepšení pohyblivosti, stability, výdrže a koncentrace. I když má jóga nezpochybnitelně pozitivní vliv na celkové zdraví, nikdy děti do cvičení nenutíme. Závěr lekce je věnován společné krátké relaxaci a zpívání manter. Více čtěte zde

Dětská jóga

Lekce jógy pro děti od 3 do 8 let; detaily zde

Objevil jsem v sobě pouze jedinou skutečnost: že nadechuji a vydechuji. A tak i všechno, co nadechuje a vydechuje, je skutečné. A protože jsem nalezl tuto skutečnost v každém, objevil jsem sebe sama v každém člověku a každého člověka v sobě.
Jógi Bhadžan